Akar Herbanika Nona Roguy




Akar Herbanika Nona Roguy mempunyai saiz. Sila sms yang diingin ketika membuat pesanan.
  1. Akar Herbanika Besar: 30 T-bags – SB13B
  2. Akar Herbanika Besar: 15 T-bags – SB13K
Akar Herbanika digunakan secara tradisional untuk kesihatan dan menguatkan badan wanita selepas bersalin. Juga digunakan bagi melawaskan pembuangan air kecil, untuk mengencangkan otot-otot tubuh dan membantu mengurangkan berat badan, keletihan dan sakit-sakit sendi. Pemakanan yang seimbang dan senaman perlu diamalkan.

KHASIAT AKAR HERBANIKA

  • Minuman antioksidan ini membantu menyegarkan urat saraf, memperbanyakkan pengeluaran susu ibu, mengurangi air berlebihan dalam badan.
  • Melawaskan sistem pembuangan air kecil, meringankan badan.
  • Membantu memecahkan lemak degil serta mengatasi keletihan dan sakit sendi serta sejuk-sejuk dan juga mengawal bau badan.

KANDUNGAN AKAR HERBANIKA

Sireh Melayu (Piper Betle Folium)
Sireh terbukti secara saintifik mengandungi minyak sari (kadinen, kavikol, sineol, eugenol, karvakol) ini digunakan untuk mengubati keputihan, nafas @ badan berbau, batuk, radang selaput lendir mata, trauchoma, jantung berdebar-debar, kemurungan, demam selepas bersalin, air susu terlampau banyak dan sariawan.
Temulawak (Curcuma Xanthorrhiza rhizom)
Temulawak mempunyai khasiat laktoga, kaloga, antiinflamasi, tonikum dan diuretic. Biasanya digunakan untuk mengubat penyakit-penyakit seperti rheumatik dan kesakitan pada otot, masalah hati, demam kuning dan penyakit batu karang, menghilangkan kekejangan, buasir dan masalah kerengsaan pada rektum merawat, masalah sembelit, masalah keputihan dan gastrik dan gas berlebihan.
Misai Kucing (Orthosiphon aristatus folium)
dapat membuang dan mencuci darah dari toksid yang berlebihan. Juga dapat membantu tubuh mengeluarkan bendalir berlebihan terutamanya dari sendi. Dapat juga merawat penyakit lain seperti ghout, athriris, reumatik dan penyakit batu karang, selain dapat mencegah pembentukan batu karang dan jangkitan saluran kencing, diabetes and nephritis. Arteriosclerosis (capillary dan masalah peredaran darah), Terkenal juga dengan khasiatnya untuk merawat kencing manis, mengurangkan kadar kolesterol darah, menurunkan tekanan darah tinggi dan melegakan kekejangan smooth muscle pada dinding organ dalaman disamping sifat antiseptiknya.
Ketapang (Terminalia catappa cortex)
Bijinya boleh melawaskan pembuangan air besar. Buahnya boleh merawat demam panas, cirit birit dan asma. Daunnya boleh merawat reumatik dan dapat menghentikan cirit birit dan batuk berdarah. Kulitnya boleh merawat demam panas, cirit birit, disenteri dan pendarahan rahim. Juga mengubati bisul dan mengurangkan sakit puting payudara bagi ibu yang menyusukan bayi.
Halia (Zingiber Officinale Rhizom)
Mempunyai nilai perubatan sebagai anti flatulan, laxatif, antasid, mengalakkan perpeluhan, menghentikan permuntahan, anti bakterial, anti kovulsan, analgesik, anti ulser, sekretori anti gastrik, anti kulat, anti spasmodik, anti allergernik, anti kogulan dan anti mikrobial.
Secara tradisional digunakan untuk membantu penghadaman, merawati ketidakselesaan perut, mengurangkan inflamasi, ulseratif kolitis, menurunkan tahap kolesterol, melegakan penimbunan gas, anti flatulan, merangsangkan perjalanan darah, melegakan kekejangan dan melegakan kesakitan.

CARA GUNA AKAR HERBANIKA

  1. Disyorkan rebus 2-3 peket  Akar Herbanika dalam 1 liter air panas sehingga mendidih.
  2. Simpan di dalam termos.
  3. Setiap kali minum, masukkan 1 sudu the madu lebah asli sebagai penawar, penguat darah, anti bakteria dan sumber tenaga.
  4. Minum Suam panas, suam, suam sejuk.
(2 peket boleh diulangi selama beberapa hari sehingga cair, gantikan dengan peket yang baru)
 Untuk Amalan Kesihatan
  • Individu-1 mug setiap kali minum (3 kali sehari) - 1 atau 2 uncang Akar Herbanika dicampurkan dengan 1 mug air mendidih. Jika terlalu pekat boleh ditambah air sehingga menjadi seperti air teh cair. Boleh dicampur dengan madu lebah untuk menyedapkan teh herba ini. Minum air Akar Herbanika suam-suam panas.
  • Seisi keluarga-1 mug setiap kali minum (3 kali sehari) - 2 atau 3 uncang Akar Herbanika dicampurkan dengan 5 cawan / 1 teko air mendidih. Jika terlalu pekat boleh ditambah air sehingga menjadi seperti air teh cair. Boleh dicampur dengan madu lebah untuk menyedapkan teh herba ini. Minum air Akar Herbanika suam-suam panas.
  • Minuman penghilang dahaga - Air Akar Herbanika dengan manisan madu lebah asli yang disejukkan dalam peti sejuk adalah minuman penyegar seharian seisi keluarga untuk menghilangkan dahaga. Berkhasiat melegakan kekeringan tekak dan ketidakselesaan kerongkong.
No Pendaftaran KKM: MAL19972865T

Harga : RM 100.00 (besar), RM 70.00 (kecil)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan